Jak jsem utopil klíče

Povídka, která by měla čtenáře především potěšit. Však co jiného pohladí duši člověka lépe, než smůla druhého ...

Bylo léto. Suché léto. Teplo. Co teplo - vedro bylo! Pařák. Všichni u vody. Hospoda prázdná. Nuda. Servírka si za výčepem pilovala už potřetí stejný nehet, kuchař se v kuchyni probíral kámasůtrou. Tou kuchařskou. Já, jakožto provozovatel, jsem u kulečníku přemýšlel, čím ty dva zaplatím.

Když jsem asi už po šesté vyhrál sám nad sebou, položil jsem tágo, tleskl a zvolal: "Všeho nechte, pozavírejte okna, dvéře, pojedeme se vykoupat!" A pod vousy jsem dodal: "Stejně v tomhle vedru nikdo nepřijde." Jak jsem řekl, bylo učiněno, servírka zamkla hlavní vchod a za několik minut jsme se autem přibližovali k sedm kilometrů vzdálené přehradě. Do vody jsme se doslova vrhli. S dětskou radostí jsme si zaskotačili, zaplovali a zhruba po hodině vodních radovánek jsme vyrazili zpět k autu.

Už během cesty z pláže na parkoviště, při níž jsem se šacoval s cílem najít klíčky, mi došlo, že jsem je měl v těch šortkách, v kterých jsem se vrhl do vody. Měl - teď už tam nebyly. Následovala cesta zpět ke břehu a několikaminutové tupé zírání na vodní hladinu. Korunu této prekérní situaci nasadila servírka otázkou: "A kde jsi se všude koupal?" Podíval jsem se na ní a podrážděně odpověděl: "No kde asi! Tady!" A ukázal jsem rukou na přehradu o rozloze 220 hektarů.

Když jsme měli v nohách něco přes první kilometr zpáteční cesty, míjel nás na kole jeden ze štamgastů, že prý jede na pivo. Naložil jsem mu servírku na nosič, ať si ji tam doveze, že mu načepuje. Ve chvíli, kdy mu servírka nesla jeho oblíbený mok, vešla do restaurace hladová rodinka. Starý dobrák štamgast nechal pivo pivem, sedl na kolo a jel zpátky, aby přivezl kuchaře. Na cestě jsem tedy zůstal sám. Ale ne dlouho, za chvíli se totiž z lesa opět vyloup štamgast a zadýchaný mi sdělil něco o tom, že se mu mě zželelo. Šlapat prý budu já, on že už nemůže.

Mezi tím se hospoda celkem slušně zaplnila. Servírka stačila celý lokál obeznámit naší tragédií a tak nás všichni přítomní, když jsme se štamgastem dorazili, vítali bouřlivým aplausem. Štamgastův čin byl večer povýšen na hrdinský.

Druhý den jsem se autobusem vrátil k přehradě, abych se na obecním úřadě zeptal, zda se ta vodní plocha někdy vypouští. Pan starosta mě přivítal dobrou zprávou, že prý ano - jednou za 25 let. Odpověď paní kronikářky, na mou otázku - kdy se přehrada vypouštěla naposled, už tak pozitivní nebyla: "Pane Horáku, vloni."

A tak stále ještě čekám, až si svého veterána od té přehrady budu moct odvézt.

Autor: Richard Horák | neděle 8.4.2012 20:11 | karma článku: 15,21 | přečteno: 1043x
  • Další články autora

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ekonomika

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma: 29,52 | Přečteno: 804x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma: 29,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma: 23,96 | Přečteno: 961x | Diskuse| Věda

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

"Tak zbytečnou věc, jako jsou knihy, nemám rád." Povídal jeden mladík slečně, když šli ze školy kolem mého antikvariátu. A já pro něj mám vzkaz:

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.