Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hierba Roja (fotomatiné)

Několik fotografií z nekonečného pole vlčích máků. V rámci fotomatiné ČERVNOVÉ ČERVENÁNÍ. (Poznámka k titulku: Čtěte - Hjerba Rocha)

Asi bych měl nejprve objasnit název svého fotoblogu. Je to jednoduché: Vlčí mák. Ve španělštině, jak strýc gůgl napověděl a španělsky hovořící člověk potvrdil, hierba roja. A proč? Až tam, a ještě mnohem dál, se rozpínají (nikoliv mou zásluhou) větve mého rodokmenu. A právě ta část mé rodiny mi dělala, na podvečerním poli plným vlčích máků (a komárů), společnost. Tedy - hierba roja.

Musím zmínit i usínající srnku - s níž jsme se navzájem uprostřed tohoto pole vylekali. Já jí. Ona mě. Kdo koho víc?

Kdo ví ...

Fotomatiné získává nový rozměr. Stává se z něj opravdová fotosoutěž, s velkou cenou za první místo! Kdesi na sociální síti jsem již předeslal, že se této soutěže naplno zůčastním. Za pomoci všech možných prostředků se v tomto letním klání pokusím zvítězit. Chci, aby můj blog zdobilo ono tlačítko "VÍTĚZ FOTOMATINÉ".

Konec legrace. Neberte mě, prosím, až tak úplně vážně. (A to i nadále.) Ten předchozí odstavec bylo vlastně jen takové chvilkové zatoužení. Tento pocit úzce souvisel s fotografickým dotazníkem, který jsem se před pár dny rozhodl vyplnit. Dovolte mi sem prosím, čistě na vysvětlenou, namátkově vybrat několik otázek z onoho dotazníku - včetně mých odpovědí:

 

  • Zůčastňujete se fotografických soutěží?

- Zaškrtnul jsem: c) Ne.

  • Kolika fotografických soutěží jste se zůčastnil?

- c) Žádné.

  • Kolik fotografických soutěží jste vyhrál?

- c) Žádnou.

 

Několik minut po vyplnění dotazníku, který se nesl v duchu těchto tří otázek, jsem se dočetl, že na blogu iDnes začíná fotografická soutěž. Nyní jste můj chvilkový pocit určitě pochopili. Po dnešním dni budou mé odpovědi, u dvou z těchto tří otázek, mnohem barvitější. A to se počítá! Na podzim to budou možná odpovědi u všech tří otázek. A to se počítá!

A pak to tlačítko ...

Bylo by dobré, být za dobře s porotou. Osobně je neznám. Chyba! Možnost byla. Minimálně u toho (nejen) krajinkáře, nepsaného "vedoucího" fotoblogů na iDnes. Ten chlápek ze Slovenska to tam má. Něco o tom koníčku ví. A hlavně se, pravděpodobně cíleně, pohybuje vždy ve správný čas na správném místě - co se světla, mlhy, a mnoha dalších foto-okolností týče. O své zkušenosti se dokonce na jedné z pořádaných akcí dělil, pochytil jsem. Ale já, zarputilý, tvrdohlavý, hrdý samouk se ne a nezúčastním - blbec.

Pak je tam ten světoběžník. Portrétista pěknejch cizinek. Toho člověka je možno koumat. Nejen zde na blogu iDnes. Občas tam někam zabloudím. Pro mě je to ten chlápek s velkou vnitřní kapacitou. To se nedá naučit. To se musí mít. Já to nemám. Chci se to naučit, ale někdo tu psal, že se to naučit nedá. Co nedokážu, je posoudit fotografie tohoto filantropa po technické stránce. Nikdy jsem totiž nedokázal přejít jejich daleký obsah. Já tak maximálně za město, lehnout si do trávy, rozjímat. Někdo tomu říká "flákat se". Bude to stačit?

A v první řadě je tu ta dáma od protinožců. Snad mi odpustí, že ji zmiňuji za těma dvouma chlapama - ale za to před fotkou s krásným slunečním paprskem. Holka těch faunových detailů. A toho nejmodřejšího moře, sluncezápadů a sluncevýchodů nad pláží. Chlápkovi od Labe, který nerad létá, to připadá jako jiná planeta.

Čvrtého porotce neznám. Jasně, několik jeho fotoblogů jsem samozřejmě viděl. I na tu pictoramu jsem kdysi narazil. Počin zajímavý. Funguje to? Ka(á)p(n)e z toho něco?

A pak jsem tu já. Soutěžící. Jak už jsem zmínil - každým coulem samouk s vlastní tvrdo-hlavou. Odmítající jakékoliv učení, schopný přijmout maximálně minimální věcnou radu. Vyhýbající se pozvánkám na jakýkoliv workshop, společné fotografování. Bojující proti (některým, zejména nesmyslně, už dávno zavedeným) pravidlům. Hrdě se bránící jakémukoliv zaškatulkování.

Byla to fuška, oddělit fotografie textem. Trochu je od sebe vzdálit. Mám totiž pocit, že nesmí být příliš blízko sebe. Divákovi by mohly splývat a on by je nemohl vnímat tak, jak já bych si přál. Ony k sobě samozřejmě patří. Ale taky ne ...

A teď jdu znovu vyplnit onen fotografický dotazník:

  • Do formuláře "Velký fotografický průzkum" již nelze přidávat odpovědi. Dotazník byl uzavřen.
Autor: Richard Horák | středa 13.6.2012 9:11 | karma článku: 20,78 | přečteno: 1251x
  • Další články autora

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ekonomika

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma: 29,52 | Přečteno: 804x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma: 29,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma: 23,96 | Přečteno: 961x | Diskuse| Věda

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

"Tak zbytečnou věc, jako jsou knihy, nemám rád." Povídal jeden mladík slečně, když šli ze školy kolem mého antikvariátu. A já pro něj mám vzkaz:

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.