Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Naznačeno pouhým ... (fotomatiné)

Vracím se v pouhém náznaku. To téma mi, možná jen zdánlivě, sedí. Sám si totiž občas připadám jako pouhý náznak. Náznak, kterému je potřeba přiřadit myšlenku, charakter, podobu a směr. Ale ptám se - není už pozdě?

Svůj fotoblog jsem chtěl uvést větou: "Kterej chytrák tohle vymyslel?" Pak mi ale došlo, že každá fotografie je svým způsobem náznak. Někdy pouhý, jindy ještě pouzejší. Žádný snímek nevyjadřuje přesný autorův pocit. Ten nám ho skrz své dílo jenom naznačuje. Jak intenzivní a jaké vůbec budou naše tuchy ze shlédnutého, to je pouze na nás. Na vás ...

... světlem vánočním?

 

Blíží se malér. Průšvih, problém, průser. Až to spadne, bude to vaše hlava, která to odnese. Právem. Pochybení je na vaší straně. Jenom na vaší. Co teď? Na jakoukoliv záchranu je pozdě. Všechny spásné kruhy jsou již vrženy, marně. Sedíte, čekáte. Srdce tluče, minuty se vlečou. Stále se vlečou. Znáte ten pocit?
Jenže - nic nespadne. Nic se nestane, nic se neděje. Problém zmizel. A pokud ne, něco ho patrně vyřešilo, ale vy nevíte co. A jak. Raději po tom nepátráte, aby se nechtěl vrátit. Oddych, a dělat jako že nic. Znáte ten pocit? Já ano.
Je to zázrak. Tedy, alespoň náznak zázraku.
Který není vidět ...

... kouřem signálním?

 
Poslední večer týdne. Poslední patro činžovního bytu. Žvýkám poslední orbitku, když mi dveře malého bytu otvírá poslední krásná holka naší ulice. V kuchyni na stole objímají dvě sklenky sedmičku odvahy.
Slovo dává slovo, věta střídá větu. Chvíli mlčím, hraje hudba. Ta poslední krásná holka je opravdu krásná. Večer se pomalu mění v noc. Láhev odvahy je již u dna. Ačkoliv mi každý její pohyb působí neviditelná muka, jakýkoliv dotek zůstává zavřený v mé (možná i v její) fantazii. Je příliš krásná. Srabe.
Druhý den ráno nacházím za stěračem svého auta malé "anonymní" psaní. Píše se v něm něco o nevyslyšených, nerozpoznaných náznacích. Na moment zavírám oči - náznaky. Je zatraceně krásná.
Flašku odvahy, se kterou jsem tento večer vstupoval do jejího bytu, jsme ani neotevřeli. Muzika nehrála. Nepadlo ani jedno zbytečné slovo, zbytečný pohled. A náznak? Už nebyl třeba.
Ona je fakt krásná ...

... podvečerem s láskou?

Nechceš se k tomu stromku vrátit
a strávit u něj pár chvilek?
 

  

Ráno jsem spěchal do práce. Krokem rychlochodce. V jedné ruce paraple, na uchu mobil, pod paží brašnu s laptopem. Na mokré silnici, po dešti, potkal jsem šneka. Předbíhám ho a přitom utrousím: "Přidej, takhle nic nestihneš ..."
"Ty nic nestihneš!", cítím v zádech jeho náznak.

Nestíhám ...

... stínem vlčím?

  

Mám už těch náznaků docela dost. Dovolte mi tedy odbočit - malou skromnou prosbičkou:

Stalo se, že se počítadlo návštěvnosti mého blogu nenápadně přehouplo přes 200 000.
Dvě stě tisíc mi ale nezní, nemá to ten správný šmrnc. Chtěl bych proto touto cestou skromně požádat 50 000 lidí o rychlou návštěvu mého blogu, aby můj pýplmetr co nejdříve dosáhl krásného, malebně zvučného čtvrt milionu - to už je přece nějaké číslo.

A teď pojďme oslavit finále ...
(Oprava: A teď pojďme naznačit oslavu finále ...)

... ohněm a explozí?

 

V červnu jsme se (já s vámi) začervenali. V červenci tu proběhl, beze mne, já bloger. Aby jste se v srpnu, opět beze mne (skutečně se stydím - minimálně ten stud naznačuji), poklonili Hrabalově hlučné samotě. Obě mé letní absence mě mrzí, a proto bych je chtěl alespoň malinko odčinit následující fotografií ... mějte hezký den, třináctého.

Naznačuji konec ...

Autor: Richard Horák | čtvrtek 13.9.2012 9:11 | karma článku: 22,22 | přečteno: 1378x
  • Další články autora

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ekonomika

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma: 29,52 | Přečteno: 804x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma: 29,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma: 23,96 | Přečteno: 961x | Diskuse| Věda

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

"Tak zbytečnou věc, jako jsou knihy, nemám rád." Povídal jeden mladík slečně, když šli ze školy kolem mého antikvariátu. A já pro něj mám vzkaz:

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.