Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Drž se mě! (17. listopad 2012 - deset momentů)

FOTOBLOG - Má osobní, trochu jiná, malá, k fotografovaným osobám (v rámci možností) diskrétní, reportáž ze sobotní Prahy.

 
Stydíš se. Svou Prahu si včera večer prozpíval, protancoval, přiznej se - propil's ji!
A dnes, v sobotu 17. listopadu, ráno, si tu unavenou cestu odpískal. Nikam nepojedeš.

Jenže ty se stydíš. Stydíš se sám před sebou. A s tímto horzným pocitem máš celou sobotu být?
To nejde.

Nakonec se rychle oblékám, balím fotografické náčiní a vyrážím. Směr nádraží. Na peróně mě míjí mladý pár. To děvče drží v ruce karton s nápisem "Kdy prasknete čuňata?!" A já si začínám uvědomovat spokojenost nad rozhodnutím - svou únavu ignorovat a jet.

Vlak dostává zelenou ...

 
Své důvody (své názory) k účasti na těchto akcích jsem popsal již v několika předešlých textech. Odkazy na některé z nich jsem umístil pod tento fotoblog do sekce Související články. Snad jen s dovolením dodám ...

Jedu tam nikoliv do davu, jak by mi mohl někdo předhodit. Jedu tam sám za sebe. Jedu tam za lidovost, za umění, za svobodu.

***

"Kdy se ti poštěstí, projít se prostředkem Národní třídy?", zaslechl jsem.

 
Za lidovost.

Zkrátka za člověčinu. Za (právě dnes tolik) neobyčejnou obyčejnost.

Jednoduše za člověka, kterého dělí od zvířete základní fakt, že menšího, slabšího, zraněného, nemocného, nebo starého, nenechá padnout, ale naopak mu v případě nouze pomůže. A to i tehdy, kdy na něj lev ukazuje drápem a u toho trousí slova typu - lůza, verbež, socka, kripl, ...

Za člověka, který se za sebe nechce stydět.

 
Za umění.

Jungmannovo náměstí, 14:00. Rozhlížím se kolem a hledám členy ProtiAltu, kteří tu dnes mají též demonstrovat - ten svůj názor. Jisté informace mi totiž potvrdily, že mezi nimi najdu jednoho zdejšího blogera, s jehož názory mnohdy nesouhlasím. Na Jungmannově náměstí není onen bloger, ani nikdo jiný, kdo by tu vyjadřoval jakýkoliv názor. Škoda.

Chtěl jsem za ním přijít, podat mu ruku a říct: "Ahoj Oldřichu, já jsem Richard, tvůj věčný sok. Rád tě osobně poznávám. S tvým názorem nesouhlasím, ale akceptuji, že ho máš. Stejně tak prosím ty akceptuj mé vlastnictví mého názoru, i přesto, že je naprosto odlišný od toho tvého."

A pokud mohu být (příkladem) konkrétní: Pod jedním z článků jsme se přeli o to, zda má být umění, (respektive filmografie) finančně podporováno státem. Mnozí diskutéři vyjádřili svůj nesouhlas s každou korunou, která z jejich daní k umění míří. Oni svými daněmi umění podporovat nechtějí. Jak už jsem psal, já jejich názor akceptuji a rád bych, aby oni akceptovali můj - já si totiž naopak přeji, aby mé daně mířily k ušlechtilým záležitostem, za které umění (včetně filmografie, i přesto že televizi zapínám výjimečně) považuji, kterým bezesporu je.

 
Za svobodu. A to v nejširším slova smyslu. Tak širokým, jak jen široká svoboda může být.

***

Nakonec jsem několik ProtiAlťáků (asi čtyři) potkal. Jeden z nich držel ceduli s nápisem STÁT NENÍ DOJNÁ KRÁVA. Zastavil jsem se, vytáhl tužku a chtěl jsem říct: 'Souhlasím a podepisuji v plném rozsahu. Jen bych si dovolil připsat dodatek, že ani druhá strana není dojné stádo.'
Ale nechtěl jsem dostat přes držku. (žert)

 
"Drž se mě,"

říká vlajka chlapečkovi v kočárku.

"Drž se mě,"

říká vlajce chlapeček z kočárku.

Chtěl bych tím říct ...

A pak jsem potkal toho chlápka, co mi svým plakátem, svou vzpomínkou, udělal velkou radost.
Dík ...

Autor: Richard Horák | neděle 18.11.2012 20:11 | karma článku: 22,17 | přečteno: 2152x
  • Další články autora

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ekonomika

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma: 29,52 | Přečteno: 804x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma: 29,45 | Přečteno: 986x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma: 23,96 | Přečteno: 961x | Diskuse| Věda

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

"Tak zbytečnou věc, jako jsou knihy, nemám rád." Povídal jeden mladík slečně, když šli ze školy kolem mého antikvariátu. A já pro něj mám vzkaz:

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.