OBRAZEM: Z Neratova podruhé (Marien + Corale)

Fotografie pořízené během koncertu dvou hudebních skupin, konajícím se v božím chrámu nad Neratovem. A však jsem tyto písně neposlouchal pouze uvnitř kostela, ale i během procházky kolem ...

Tak, jak se rychle střídají poslední dny, týdny, měsíce mého života, jak nepěkně a neřádně ho žiji, stejně rychle (a jak se říká - "na koleně") jsem dnes upletl tento fotoblog. Můj Neratov si to nezaslouží. Já vím. Ale když to všechno kolem mě tak rychle letí ... minuta má stále jen 60 vteřin, hodina 60 minut, den 24 hodin - pouhých! Snažím se to změnit - zatím marně.

Možná proto jsem se na půl hodiny vytratil, zastavil a část koncertu druhého hudebního tělesa koncertujícího v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Neratově jsem si poslechl z trávy, od lesa
nad kostelem ...

 
Marien

Pardubickou folkovou skupinu Marien vám s dovolením (vlastně bez dovolení autora Víti Troníčka) představím mezi fotografiemi z jejich koncertu, a to textem písně Zrcadla.
Pokud chcete vědět víc, a já vám radím - chtějte: www.marien.cz

V kalužích po dešti umíněném
zrcadlí se nebe a pouliční šed'
utonulá v moři anonymních tváří
s pocuchanou vírou, jak Magdaléna Máří
špičkou boty lehounce
ten chmurný obraz světa roztříštím.

Zuzana Mimrová

Víťa Troníček

Kdo zkouší stavět most mezi černou a bílou
mezi ošklivostí slov a krásou labutí
kdo hledá souvislost mezi důvěrou a vírou
narodil se v prázdném století.

Do větru jdou slova plná přání
není vůbec snadné hledat stejnou řeč
s večerem když člověk cítí osamělost
nemusí hned s láhví, hrát si na dospělost
spočítej si hvězdy a hned se najde cesta kudy kam.

Na cestu nám ještě slunce svítí
proč si lámat hlavu se ztrátou iluzí
najdeme-li v sobě i pro druhé chvilku
neskončila ještě doba romantických snílků
znovu s moudrou hloupostí vracíme se zpátky do lesů.

 
Vyhradil jsem si odstaveček, ve kterém můžu (opět) zmínit, jak moc mě Neratov svou historií i současností uchvátil, jak moc jsem se tam chtěl (a zase chci) vrátit. Reakce na můj první neratovský fotoblog, odkaz najdete níže, na sebe nenechaly dlouho čekat. Jedno z největších překvapení pro mě byl mail od správce stránek www.baernwald.de pana Luxe, jehož rodina z Neratova pochází.

Možná právě díky mé náklonnosti k tomuto "jinému" místu jsem koncert na několik desítek minut opustil, abych pro sebe, v okolí Kostela Nanebevzetí Panny Marie, skrz svůj fotoaparát, posbíral několik neratovských detailů. Ať už pohled do kostela skrz klíčovou dírku, detail flory z nedalekého lesního, takřka nepatrného potůčku, či několik dalších pohledů kolem sebe ...

 
Corale

Snad mi pěvecký sbor, který vznikl v roce 1992 při Gymnáziu Žamberk a jehož vystoupení jsem si vychutnával během procházky v okolí, mou nepřítomnost odpustí. Info o tomto sboru, "který zpívá, tedy je", najdete zde: www.corale.cz

Vrátil jsem se na závěr, během kterého proběhlo spojení obou hudebních těles, přesněji tedy - spojení folkové skupiny Marien a pěveckého sboru Corale ... a musím chlapsky přiznat, že mi dojetím zvlhlé oči mrzly ... mrazem, který mi během společných závěrečných písní běhal po celém těle. Bylo to nádherné ... spojení mám prostě rád.

 
Pokud by jsi chtěl vidět, jak to vypadá v neratovském kostele, když do něj svítí slunce, kdyby jsi se chtěl o "jiném" místě s názvem Neratov dovědět více, pokud by jsi se chtěl podívat na fotografie z loňských Neratovských slavností, následuj tento ODKAZ, který tě dovede k mému prvnímu neratovskému fotoblogu.

Můj život se dělí na prožitá léta ... a na počet návštěv "jiného" místa s názvem Neratov.
Byl jsem tu podruhé.

  
Fotoblog dodatečně věnován Zubříkovi,
který odešel 18. 10. 2014 při slaňování v Alpách ...

 

Přidávám krátké video, ze kterého lze atmosféru závěru společného vystoupení vytušit ...

... mezi černou a bílou.

Autor: Richard Horák | neděle 5.5.2013 20:11 | karma článku: 21,07 | přečteno: 1744x
  • Další články autora

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64

Richard Horák

Má fotbalová kariéra

12.1.2020 v 8:11 | Karma: 12,54

Richard Horák

Za duchy do Sudet (fotoblog)

12.5.2018 v 20:11 | Karma: 14,96

Richard Horák

Od toulavých řek (fotoblog)

25.2.2017 v 20:11 | Karma: 31,26

Richard Horák

Má železniční potulka

23.4.2016 v 20:11 | Karma: 26,30

Richard Horák

Dvě básně cudné

25.8.2015 v 20:32 | Karma: 18,39

Richard Horák

Za pět dvanáct (fotoblog)

31.1.2015 v 20:11 | Karma: 23,14
  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.