Krylonoce 2011 (fotoblog)

25. 07. 2011 20:11:59
24.7.2011 Kutná Hora, kulturní dům Lorec - Několik fotografií z nedělní části akce, která pokračuje a navazuje na občanský a umělecký odkaz Karla Kryla.

V Kolíně jsem přestupoval naposledy, když jsem jezdil na Čáslavské letiště v zeleném mundůru. I přesto, že jsem patřil k posledním, kteří prošli základní vojenskou službou, už je to pěkná řádka let. Ovšem nádraží se nezměnilo, stále tak trochu retro. Vnímám to pozitivně. Jen bufet v rohu, kde se vždy točil vynikající protivínský Platan, je v rekonstrukci.

Nádraží Kolín - Bufet

Vlakem na Kolín ...

... z nádraží Střed

Lokálka mě převezla z kutnohorského hlavního nádraží do stanice Kutná Hora - město. Odsud jsem se s vrozenou orientací vydal hledat kulturní dům Lorec. Věděl jsem ovšem, že se nachází přímo vedle pivovaru - ten najdu vždycky!

Za pivovarem je krásný rybník, asi brčálník. A za ním fotbalové hřiště SPARTY Kutná Hora, vedle kterého stojí Lorec. Dorazil jsem akorát. Po krátkém plzeňském osvěžení u baru v zadní části sálu jsem se přesunul na místo vedle otevřeného okna.

Jako první vystoupil, k mé radosti, Petr Lutka. Tvroba tohoto písničkáře, jehož hudební minulost sahá až do 70. let minulého století, zní v mém pokoji poměrně často. Vůbec mám rád písničkáře, kteří se točili kolem hudebního sdružení Šafrán - Jarda Hutka, Dáša Andrtová-Voňková, Petr Lutka, Vladimír Merta, a další. Každý z těchto muzikantů je pro mě doslova legendou. Petra Lutku jsem v neděli viděl poprvé.

Petr Lutka 1

Povídala mamka, že tě dobře zná,
jenom chodíš, hlavu nosíš výše, než se má
prý máš černý oči a minulost též
jestli je to všechno pravda, půjdu, to mi věř

Petr Lutka 2

Kdysi Jiří Černý ve své recenzi charakterizoval Petrův styl takto: „A jak se smál a křenil, tak i zpíval. S přibližnou intonací, udýchaným tempem, škobrtavým rytmem, ale tak vesele, ach, vesele! Žádnou podobnou metodu proudového zpěvu jsem po Lutkovi už nikdy nepoznal.“

Poté se na jevišti objevil Vašek Koubek. O tomto umělci jsem toho napsal už hafo. Třeba TADY, nebo ZDE. Je tam snad všechno, tak nechám hovořit obrázky ...

Vašek Koubek 1

Vašek Koubek 2

Říká se že holky časem
budou všechny stejný
říká se že láska není
láska prostě není
říká se že osud můžeš
dáti klidně všanc

a přitom stačí jen
tik tak tik tak tik tak
předběhnout svůj stín

tik tak tik tak tik tak
spadnout do hodin

Vašek Koubek 3

Na tomto místě bych se rád zmínil o člověku, který má celou tuto akci na triku - Pepa Nos. Netřeba představovat - že je země kulatá, to ví přece už každý.

Vystoupení tohoto písničkáře mi ten den ušlo. Nezoufám ale, před několika dny jsem si Pepu Nose nenechal ujít v nedaleké Chrudimi, při koncertě v rámci loutkového festivalu. Dovolím si tedy jednu fotku z open air ...

Pepa Nos

Neváhejte a navštivte vystoupení tohoto písničkáře, až se objeví někde u vás. Uslyšíte mimozemšťany. Uvidíte stojku. Uslyšíte mnoho trefných, vtipných, ale i zádumčivých písní.

Na této písničkářské sešlosti, nejen k uctění památky Karla Kryla, nemohl chybět jeho bratr Jan Kryl. Recitoval, vyprávěl, odkazoval, zpíval písně své i písně svého bratra.

Jan Kryl 1

Podzim a zima osmdesát devět
Nám měli namalovat nový cíl
Já vylez z nory jako starý medvěd
A nadějí se celý rozzářil
Však rychle spadly růžové mé brýle
V nočníku z rukou sem se probudil
Kam zmizel si můj bratře Karle Kryle
Proč takhle brzy si nás opustil.

Jan Kryl 2

Hádanka - Který psavec je na dalším obrázku? Recitoval básně. Velmi příjemně. Moderátor celého odpoledne Jan Šinágl prozradil, že s oblibou bloguje ...

M.V.

Pak přišla! Musím se doznat - poznal jsem ji minulý rok na festivalu v Trutnově. Pouze jsem probíhal undergroundovým stanem, z vedlejšího výčepního stanu, když jsem zmerčil její zpěv, její optimistické vzezření, její energii, náboj, čistotu vyjádření. Pěna spadla, pivo zteplalo. Nehnul jsem se z místa dokud nedozpívala. Chvíli poté jsem jí potkal za stanem, zrovna odcházela, Magor ji nesl futrál s kytarou, z kterého mi na požádání vylovila svoje CD. Od té doby hltám její písně, nejen z kotoučku, ale i historické nahrávky z její rakouské emigrace a mnoho dalších písní, textů a rozhovorů. Já se snad nebojím říct, že ji jako umělkyni miluji - Dáša Vokatá!

Dáša Vokatá 1

Zazněla spousta historek o kamarádství s Karlem Krylem. Například jak se s Dášou v jejím vídeňském bytě Karel předháněl, kdo má lepší novou píseň. Odpověďí na Karlovu píseň "Děkuji" je Dášin song s názvem "Děkuji s Karlem Krylů".

Děkuji
pane ti
s Karlem Krylů
v objetí

Děkuji, děkuji,
lásku ti
slibuji

Děkuji anděli,
že jsi mi
neutek'
zemdlelý děkuji
za lásku
za skutek

Dáša Vokatá - Trutnov 2010

Hodně často se ve vyprávění objevovalo i jméno římskokatolického kněze, básníka a teologa Jana Anastáze Opaska (též zvaného Opat chuligán), dlouholetého blízkého přítele Dáši Vokaté a Karla Kryla.

Smutná byla zmínka o pohřbu tohoto velikána: "Síň byla plná politiků a dalších velikánů. My, přátelé Karla Kryla, jsme museli zůstat venku. Děkuji s Karlem Krylů jsme mu tedy šli zahrát k hrobu, ale i odtamtud jsme byli vyhozeni, blížil se průvod ..."

Zlaté náramky já nechci
nesnáším cetky všech bab
na mém těle ať se blejská
pořádný chlap

Dáša Vokatá 3

Karlovu píseň "Lásko" zpíval spolu s Dášou každý v sále. A mně přeběhl mráz po zádech.

Pár zbytků pro krysy
na misce od guláše
milostné dopisy
s partií mariáše
Před cestou dalekou
zpocený boty zujem
a potom pod dekou
sníme když onanujem

Lásko
zavři se do pokoje
Lásko válka je holka moje
s ní se miluji
když noci si krátím
Lásko slunce máš na vějíři
Lásko dvě třešně na talíři
ty ti daruji
až jednou se vrátím

Dášo děkuji a snad brzo, brzičko, nashle ...

Když na festivalu objevím novou, pro mě zatím neznámou, kapelu, která mě osloví, která se mi zalíbí, jsem maximálně spokojen. Na této akci se o takové překvapení postarala Lucie Nosová (LIght) se svou kapelou Lisopea. V jejím zpěvu je strhující bigbítový drajf, který podle mého ve folku sedí (jak zadek na hrnec). Autorka vynikajících textů je sama Lucie. Už jsem měl sice bundu na sobě, byl jsem na odchodu ... ale nakonec jsem zůstal. A rád!

Lisopea - Lucie Nosová

Tak to jsem nečekal
že zatřeseš mou zemí
že mě vejpůl přerazíš

To jsem nečekal
že když tě políbím
tak přijdu o rty

Tak to jsem nečekal
že když tě obejmu
vvrátím se bezruký

Tak to jsem nečekal
že ztratím korunu
i království

Určitě musím zmínit i skvělého energického flétnistu Míru Balána (PEAce). Jeho pohyb po pódiu baví. Jeho prožívání hudby dostává. Jeho rytmus sedí.

Lisopea - Míra Balán

Třetí částí kapely je kytarista, klávesista - Dušan Lapáček (SOul). Lisopeo díky, velké díky! Lucie ještě jednou ...

Lisopea - Lucie Nosová

Hlavním "tahounem" večera byla Marta Kubišová. Já jsem byl ale už na cestě domů. Vlakem přes Kolín.

Autory textů psaných kurzívou jsou zmínění písničkáři.


Až kliknete na KARMU, můžete kliknout i na jeden z nabízených odkazů:

Petr Lutka - oficiální webové stránky

Václav Koubek - oficiální webové stránky

Jan Kryl - oficiální webové stránky

Dáša Vokatá - oficiální webové stránky

- záznam koncertu z devadesátých let - Berlín

Lisopea - oficiální webové stránky

Pepa Nos - oficiální webové stránky

Krylonoce - oficiální webové stránky

Autor: Richard Horák | pondělí 25.7.2011 20:11 | karma článku: 21.69 | přečteno: 2579x

Další články blogera

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma článku: 21.67 | Přečteno: 1227 | Diskuse

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma článku: 29.52 | Přečteno: 801 | Diskuse

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma článku: 29.35 | Přečteno: 985 | Diskuse

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma článku: 23.96 | Přečteno: 959 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 16.90 | Přečteno: 342 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 67 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.35 | Přečteno: 205 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.14 | Přečteno: 154 | Diskuse

Martina Pazourová

Střípky z bleduliště

Bledule mám doma asi tak tři. Z původních šesti, které mi přes zimu zredukoval krtek.Proto jsem byla v bledulišti na vysočině jak Alenka v říši divů. Letos už potřetí, tentokrát po vydatném týdenním dešti, kdy jsem si otestovala

22.3.2024 v 22:25 | Karma článku: 14.66 | Přečteno: 231 | Diskuse
Počet článků 347 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1599


Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...