Ryjo de Žanéro (toto není cestopis)

Nenechte se mýlit velkorysým titulkem, toto není cestopis, nýbrž krátký ranní vesnický příběh, chcete li - povídka, momentka, jak já rád říkám - jednohubka.

Dnes ráno jsem byl blízko veřejnému zostuzení a ponížení. O tuto mou exekuci, chcete li - popravu, chtěly se postarat tři dotčené dámy. Bylo to tak:

Zcela výjimečně, poprvé (patrně i naposled), jsem si svou pozdní snídani kupoval až za městem, tedy na vsi. Kdysi Jednota, dnes nazývá se Kůp. Bylo narváno, celá vesnice nakupovala. Pánové po domácku v teplákách, ženy utekly od ploten v zástěrách ... všichni se znali. Zkrátka vesnice. Mezi těmi všemi vesničany skvěla se ovšem jedna perla - dáma v letech, co jí fitness provází celým životem, na patách jehly, sukýnka mini z nejminovanějších, extravagantní kostýmek s krajkama, na hlavě klobouk alá hlavní dostih Velké Pardubické, dokonalý make-up, parfém šanel číslo pět, distingované vystupování.

Štěstí - u kasy ve frontě jsem se postavil přímo za perlu. Když už jsme byli téměř na řadě, povídá babička stojící za mnou perle stojící přede mnou:

- "Vám to dnes zase náramně sluší, Bohunko ..."

Prodavačka zpoza kasy se přidala:

- "Vy byste měla bydlet v jiném městě, ne tady na vsi, v nějakém velkém městě, v takovém nějakém módním ..."

Babička včetně celé fronty prodavačce přikyvovala ... a já, abych nezůstal pozadu, jsem bez rozmyšlení (ještě přiunaven předešlou bujarou nocí) řekl hned to první, co mě napadlo:

- "Ano, ano, třeba v Riu de Janeiru, tam co dělaj ten karneval."

Vážení, ne že bych kdy v Riu byl, ale tamní karneval je velká, nádherná, stylová a vkusná záležitost, to se všeobecně ví. Já chtěl být prostě před místní perlou světovej. Jenže - ony dámy si při mém slovu karneval nevybavily festival v Riu, nýbrž Maškarní bál v místní sokolovně.

Fronta ztichla, krám ztichl, všechny zraky visely na mně - urazil jsem Bohunku, místní jejich perlu.

Na závěr přidávám malý bonus: Poté, co kliknete na karmu tohoto článku, můžete kliknout i na ODKAZ a poslechnout si výslovnost názvu města Rio de Janeiro tak, jak ho vyslovují lidé po celé zeměkouli ...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Richard Horák | čtvrtek 15.8.2013 20:39 | karma článku: 19,87 | přečteno: 856x
  • Další články autora

Richard Horák

Do boje proti dezinformacím se zbraní - kalkulačkou!

Na jisté sociální síti se před můj zrak dostala dezinformace ohledně elektronických plateb kartou. Tato lež mě tak pobavila, že jsem vytáhl kalkulačku a začal počítat. Pojďte počítat se mnou - do hospody!

25.11.2023 v 20:22 | Karma: 21,67 | Přečteno: 1228x | Diskuse| Ekonomika

Richard Horák

Na český Grand Canyon kolem celé republiky (fotoblog)

Jako každý rok, i vloni jsem si koupil sedmidenní letní jízdenku na železnici a vyrazil na cesty bez cíle, kam dojedu, tam dojedu. Nehlídám dny, nehlídám čas, žádné plány, žádné kufry, jen co mám u sebe...

12.2.2022 v 11:58 | Karma: 29,52 | Přečteno: 804x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Hřbitov starých vlaků (fotoblog)

aneb Když jdou vlaky spát - navždy. Téměř 30 fotografií z místa, kde vlaky čekají na své sešrotování. Tak trochu nostalgie, urbex, opuštěná místa, ale i zakázané ovoce...

8.1.2022 v 20:21 | Karma: 29,45 | Přečteno: 987x | Diskuse| Fotoblogy

Richard Horák

Můj nový kurz chlastání (lekce 1)

Úvodem se chci omluvit a hlavně čtenáře upozornit na to, že článek popisující skutečnou událost obsahuje nemálo vulgárních výrazů. Vzhledem k vážnosti situace je nechci zaměňovat lehčími synonymy.

4.12.2021 v 20:22 | Karma: 23,96 | Přečteno: 963x | Diskuse| Věda

Richard Horák

"Já nemám rád knihy." Tak jo...

"Tak zbytečnou věc, jako jsou knihy, nemám rád." Povídal jeden mladík slečně, když šli ze školy kolem mého antikvariátu. A já pro něj mám vzkaz:

18.9.2021 v 20:21 | Karma: 24,64 | Přečteno: 693x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  20:49

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Plat 200 tisíc čistého, k tomu tučné náhrady. Co čeká na nové europoslance

8. května 2024

Premium Poslední měsíc zbývá do voleb do Evropského parlamentu. A českých 675 kandidátů, kteří usilují o...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 347
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1600x
Byl: mladý, voják, hospodský, vnuk, koordinátor, Hamburčan, kuchař, číšník, záškolák, trhač švestek, maturant, vyskladňovač brojlerů, prodavač, ...

Je: na okraji, melancholik, fotograf, hároš, kmotr, řidič, bloger, folkař, hlídač pian, alkoholik (přechodně), syn, Pardubák, čtivec, psavec, ein Kerl, strýc, pravdoláskař, knihkupec, antikvář, rocker, utopista, darmošlap, přítel, ješitný, dlužník, bratr, ...

Chce být: rytíř, ...

 

Až Blanický tábor,
uspořádá nábor,
já přihlásím se v meč,
jako první uchazeč.